Dlaczego stawiamy na nowoczesne modele biznesowe?

0
159
na czym polega subskrypcja

Koncentrowanie się na innowacyjnych i tych najbardziej nowoczesnych modelach biznesowych to w zasadzie jest obowiązek każdego przedsiębiorcy. Bez względu na to, w jakiej branży działamy i jaki sektor gospodarki nas najbardziej interesuje, można wykorzystywać na przykład model subskrypcji. Oczywiście nie każdy od razu będzie wiedzieć, na czym polega subskrypcja, choć jest to rozwiązanie uważane za trend niezwykle wzrostowy i już wręcz obowiązkowy, jeżeli chodzi o firmy podążające za trendami biznesowymi. Przede wszystkim taki model biznesowy będzie się dopasowywać do naszego biznesu i nie będzie od nas wymagać żadnych dużych zmian. Nasze produkty takie na przykład jak sprzęt, czy też dostęp do technologii będą udostępnione klientom właśnie na zasadach subskrypcji. Nie będą oni, więc płacić za pełną wartość produktu tylko za jego korzystanie.

Co zyskuje dostawca i odbiorca w modelu subskrypcji?

Przede wszystkim, jeżeli chodzi o takie innowacyjne modele biznesowe, to dostawcy będą korzystać na większym zainteresowaniu ich ofertą. Nie ma znaczenia, czy gwarantujemy jakieś innowacyjne technologie albo inne podobne usługi. Możemy także wprowadzać na rynek jakieś nowoczesne urządzenia. Jeżeli więc zastanawiamy się nad tym, na czym polega subskrypcja, to przede wszystkim pamiętajmy, że nasza firma będzie tu korzystać i to bardzo. Klientów obecnie interesują przecież coraz częściej niższe koszty prowadzenia działalności gospodarczej. A subskrypcja będzie to gwarantować. Dlatego będą się bardziej interesować naszą ofertą. Dużą zaletą dla nich będą comiesięczne niższe opłaty. My z kolei jako dostawca, otrzymujemy fakturę VAT i oczywiście możliwość wrzucenia tego w koszty. Poza tym umowy są krótkie i elastyczne.

Subskrypcja przyszłością gospodarki?

Wielu specjalistów od ekonomii oraz od gospodarki i nowych modeli biznesowych uważa, że właśnie takie rozwiązania bazujące na subskrypcji będą na fali wzrostowej w najbliższych latach. Kluczowym czynnikiem jest właśnie to, że korzystają na takich rozwiązaniach obydwie strony. Klient końcowy, któremu oferowane są takie innowacyjne modele biznesowe, wydaje mniej na udostępniony sprzęt no i ma dostęp do tych najbardziej innowacyjnych technologii. Jeżeli zaś chodzi o dostawców, to właśnie jak wspomnieliśmy, cenią sobie oni przede wszystkim zwiększenie dostępności produktu, a także powiększenie obszaru targetu docelowego. Mówimy tu po prostu o większej ilości klientów końcowych. Szybko pojawią się dodatkowe zyski no i można liczyć na długotrwałą relację z klientem.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here