Choć zarobek nie jest w muzyce najważniejszy (a przynajmniej nie powinien być), nie da się ukryć, że muzycy promujący swoją twórczość liczą na to, że pozwoli on im się utrzymać. Dzięki temu będą mogli w pełni poświęcić się swojej pasji i przygotowywać kolejne utwory dla swojej widowni.
Jak to zrobić? Niestety nie ma jednego, sprawdzonego przepisu, które zawsze zagwarantuje uzyskanie konkretnych zysków. Pewne jest jedno – na pewno warto korzystać z wszystkich możliwości, jakie daje rynek. Wiąże się to między innymi ze sporą aktywnością w sieci. To w końcu internet pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a także zrealizować przemyślane, udane strategie marketingowe.
W tym przypadku należy zwrócić uwagę zwłaszcza na popularne serwisy streamingowe. Zbieraną one wokół siebie naprawdę sporą widownię, co oczywiście zwiększa szansę na uzyskanie konkretnego zysku. W sieci popularny jest zwłaszcza temat obejmujący zarabianie na Spotify. Trudno się temu jednak dziwić. Jest to w końcu jeden z największych serwisów tego typu. Teoretycznie powinien więc umożliwiać rozwój kariery. Jak to jednak ma się do rzeczywistości?
Monetyzowanie muzyki przy na platformie Spotify
Należy jasno podkreślić, że sama obecność w tym serwisie nie wystarczy, by móc liczyć przyszłe zyski. Jeśli byłoby to tak łatwe, każdy muzyk mógłby liczyć na stały napływ gotówki. W praktyce konieczne jest skupienie się na zakrojonej na szeroką skalę strategii, w ramach której trzeba zająć się między innymi dystrybucją treści, jak również jej promowanie.
Po co? Po pierwsze, żeby trafiała ona do stałych odbiorców, a po drugie, żeby stale poszerzać swoją widownię. Pozwalają na to w szczególności popularne playlisty, czyli zestawienia zawierające utwory pogrupowane tematycznie lub w inny sposób. Co ważne, są one dostarczane konkretnym użytkownikom platformy lub upubliczniane dla wszystkich. Już samo to pokazuje, jak wielki drzemie w nich potencjał.
Żeby go wykorzystać, niezbędna jest sprawna i szybka dystrybucja, jak również umiejętne zarządzanie własnym profilem w serwisie. Do tego dochodzą działania promocyjne, prowadzone na przykład we współpracy z właścicielami wspomnianych playlist.
W jaki więc sposób trzeba się do tego zabrać? Najlepiej we współpracy ze specjalistami. Na przykład agregatorami treści cyfrowych, w ofertach których znajduje się digital music distribution. Zapewniają one ponadto fachowe doradztwo oraz pomoc w zakresie działań marketingowych, prowadzonych na platformie Spotify, a także na wielu innych.